A Volvo CE nehézgép gyártás története

A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) története a svédországi Eskilstunában kezdődött 1832-ben. Johan Theofron Munktell egy műszaki zseni volt, aki a helyi gépipar fejlesztése érdekében egy mérnöki műhely indításával megalapozta a vállalatot. Munktell tudása páratlan volt; pályafutása során ő fejlesztette ki Svédország első mechanikus szövőszékét, aratógépét és gőzmozdonyát, valamint az összes svéd börtön fűtési rendszerét.

A Volvo CE alapjainak megteremtése előtt Munktell modernizálta Svédország pénzverdéjét is. Miután Munktell elhagyta ezt a szerepet, hogy Eskilstunába költözzön, egy másik tehetséges mérnök, Jean Bolinder lépett a helyére. Fiatalabb testvérével, Carl Gherarddal együtt Jean Bolinder Angliába utazott, hogy többet tanuljon a mérnöki technológiáról. Visszatérésük után a testvérek úgy döntöttek, hogy saját céget alapítanak.

Egy évszázaddal a Munktell eskilstunai indulása után Jean Bolinder maga is Eskilstunába költözött, és a két vállalat egyesült AB Bolinder-Munktell néven, amelyet később, 1950-ben a Volvo megvásárolt.

A 19. századi idővonal:
Munktell 1832-ben indította el műhelyét.
1839 Munktell új gyártóüzemet épített, kibővítve a kis telephelyet.
1844 Jean és Carl Gerhard Bolinder megalapították saját vállalatukat.
1853 Munktell gyártotta Svédország első mozdonyát.
1880 Bolinderék részt vettek a világ első olyan tengeralattjárójának gyártásában, amely a víz alatt torpedót lőtt ki.
1893 Bolinders megépítette Svédország első belsőégésű motorját.
A 20. század a monumentális terjeszkedés időszaka volt a vállalatok számára, mielőtt egyesültek, és 1950-ben a Volvo felvásárolta őket.

1906 A Munktells egy gőzzel hajtott úthengerrel kezdett építőipari gépeket gyártani.
1913 A Munktells gyártotta Svédország első mezőgazdasági traktorát.
1932 A két vállalat a tőzsdei összeomlás miatt egyesül, és megalakul az AB Bolinder-Munktell.
1940 A második világháború alatt a vállalat a repülőgépmotorok gyártására, valamint a háborús erőfeszítéseket segítő egyéb termékek gyártására összpontosítja erőfeszítéseit.
1950 A Volvo felvásárolja a Bolinder-Munktellt, és megalakítja a későbbi Volvo CE nevet.

Volvo felvásárlás

Miután a Volvo tulajdonába került a Bolinder-Munktell, 1954 egy monumentális év volt, amikor a vállalat az építőipari gépek vezetőjeként alapozta meg magát, mivel legyártotta első kerekes rakodóját; a H10 volt az első a maga nemében, amely párhuzamos emelőkaros rendszerrel és rögzítőkonzollal rendelkezett. A vállalat folytatta a fejlesztéseket és kísérleteket a hajtott vontató pótkocsik és vontatók kombinációival, és 1966-ban piacra dobták a világ első sorozatgyártású, összkerékhajtású csuklós vontatóját.

A következő évtizedben a vállalat kizárólag az építőipari gépekre összpontosított, 1977-ben feladva az erdészeti és mezőgazdasági ágazatot. A vállalat folytatta a növekedést, és 1985-ben társult az amerikai Clark Equipment gyártóval, és integrálódott a VME csoportba, megnyitva ezzel az amerikai piacot.

1995-ben a Volvo megvásárolta a Clark Equipment VME-ben lévő részvényeit, létrehozva a ma ismert Volvo Construction Equipment-et. Terjeszkedésük során a Volvo CE több más vállalatot is felvásárolt, például 1991-ben az Åkermans Verkstad AB-t, 1997-ben a Champion Road Machinery-t, 1998-ban pedig a Samsung Heavy Industries építőipari berendezésekkel foglalkozó részlegét. Ezzel párhuzamosan a vállalat tovább bővítette termékkínálatát, és ugyanebben az évben piacra dobta az új 30 tonnás L220D kerekes rakodót, amely termelékenységével és alacsony üzemanyag-fogyasztásával lenyűgözte a piacot. Az évszázad végére a Volvo CE igazán széles gépkínálatot kínált.

A 21. század és azon túl
Napjainkban a Volvo CE nemcsak az iparág egyik legrégebbi vállalata, hanem egyben az egyik piacvezető is, amit gondosan megtervezett fúziók és terjeszkedések révén ért el.

Az évszázadot a kotrórakodók új sorozatával kezdte a Volvo CE, majd tovább bővítette a kis- és nagygépek közötti választékát. 2005-ben jelent meg a nagy teljesítményű EC700B – egy 70 tonnás osztályba tartozó kotrógép. A 2000-es évek közepétől kezdve a Volvo CE ígéretesnek és innovatívnak bizonyult az energiatakarékosság és a környezetvédelem terén, 2005-ben mutatta be új, integrált elektromos-dízel hibrid koncepcióját. A Volvo CE folytatta fenntarthatósági küldetését, mivel 2014-ben elindította a Construction Climate Challenge (CCC) kezdeményezést, amely a fenntarthatóságot hivatott előmozdítani az építőipar teljes értékláncában.

Az elmúlt években a Volvo CE ambíciói továbbra is innovatívak voltak. 2016-ban bemutatták a Volvo Co-Pilot rendszert, és az eszkilstunai Xploration Forumon egy sor futurisztikus koncepciót mutattak be: az LX01 hibrid kerekes rakodó prototípusát és egy elektromos telephelyi megoldást, hogy bemutassák az új HX01-et, egy autonóm, akkumulátoros-elektromos rakományszállítót. A következő generációs elektromos rakományhordozó koncepcióval, a HX02-vel és az EX02-vel, egy teljesen elektromos kompakt kotró prototípusával továbbra is a villamosítás volt a napirend élén. A Volvo CE 2017-ben a Skanska céggel is összefogott az Electric Site kutatási projektben, létrehozva a világ első kibocsátásmentes kőbányáját.

2019 nagy év volt a vállalat számára, további felvásárlásokkal és az elektromos kompakt kotrógépek és kerekes rakodók új termékcsaládjának bejelentésével, amelyet később a Baumán mutattak be. A Telia és az Ericsson vállalatokkal közösen a Volvo CE elindította Svédország első ipari felhasználásra szánt 5G hálózatát is a Volvo CE eskilstunai létesítményében.

Az elmúlt évben megnyílt a Volvo CE első saját üzemanyagcellás tesztlaborja, ami jelentős előrelépést jelent a vállalat azon törekvésében, hogy 2040-re fosszilis energiaforrásoktól mentes legyen. A Volvo CE folyamatosan támogatja a technológiai innovációt, különösen az új Factory 4 Tomorrow (F4T) kezdeményezéssel.

Latest

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris...

A kerttervezés menete

Amikor Ön eldöntötte, hogy profi kerttervezést szeretne, profi szakembertől,...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris...

A kerttervezés menete

Amikor Ön eldöntötte, hogy profi kerttervezést szeretne, profi szakembertől,...

Minél több fényt!

Ha Skandináviáról beszélünk, legtöbbünknek az északi fény, a hó,...
spot_imgspot_img

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A skandináv bútorokat a minimális dizájn, a semleges tónusok (bézs, szürke, fehér) és az egyszerűség jellemzi. Skandináv...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is csoda, hiszen számos előnnyel rendelkeznek. Nagy mértékben képesek megkönnyíteni a kertgondozást. Ha szeretne otthonába kerti...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris élvezetékért térünk be. Vagy talán mégis? Bizony nem csak kiváló minőségű bútorok és lakberendezési kiegészítők...