A Volvo csoport történelme

„Abban a pillanatban, amikor a mából tegnap lesz, egyben történelemmé is válik. És minél hosszabb a történet, annál több a mesélnivaló. 1927-ben kezdődött a Volvo autók története. Azóta a Volvo modellek folyamatos áradata hagyta el a különböző Volvo gyárakat, autóipari történelmet írva. Mindegyiknek megvan a maga története. A Volvo Cars Heritage egy olyan oldal, amelyet ezeknek az autóknak, vállalatunk történetének és a Volvo örökségét életben tartó rajongóknak szentelünk.”

A céget az SKF leányvállalataként hozták létre . Assar Gabrielssont nevezték ki ügyvezető igazgatónak és Gustav Larson műszaki vezetőnek .

A Volvo védjegyet jegyezte be először az SKF 1915. május 11-én azzal a szándékkal, hogy egy speciális golyóscsapágy-sorozathoz használja az amerikai piacon, de soha nem használták erre a célra (azonban a védjegybejelentést, személygépkocsik céljára is jelölték ). Ehelyett a mai SKF védjegyet használták az összes SKF-terméknél. A „Volvo” márkanévvel bélyegzett Volvo csapágyak egy részét legyártották, de soha nem adták ki a piacra, és csak 1927-ben használták újra a védjegyet, immár védjegyként és egy autó cégneveként.

 

Az első Volvo autó 1927. április 14-én hagyta el a futószalagot, Volvo ÖV 4 néven . Ezt követően a fiatal cég zárttetős és kabriós járműveket gyártott, melyeket úgy terveztek, hogy a svéd éghajlaton és terepen is megállják a helyüket. Az 1927-es Volvo emblémára vonatkozó regisztrációs kérelemben egyszerűen lemásolták az ÖV4 teljes hűtőjét, elölről nézve.

Volvo történelem

A Volvo Csoport eredete 1927-re nyúlik vissza, amikor az első Volvo autó legördült a göteborgi gyár gyártósoráról. Abban az évben mindössze 280 autó készült. Az első teherautó, az „1-es sorozat” 1928 januárjában debütált, azonnali sikerként, és az országon kívül is figyelmet keltett. 1930-ban a Volvo 639 autót adott el, és a teherautók exportja Európába hamarosan megkezdődött; az autók csak a második világháború után váltak ismertté Svédországon kívül.

1935-ben felvásárolták a Pentaverkent, amely motorokat gyártott a Volvo számára, ami biztos motorellátást és belépést jelentett a hajómotorok piacára.

Az első busz, a B1 elnevezésű, 1934-ben került forgalomba, és az 1940-es évek elején repülőgépmotorok is bekerültek a növekvő termékpalettába. 1963-ban a Volvo megnyitotta a Volvo Halifax összeszerelő üzemét, a vállalat történetének első Svédországon kívüli összeszerelő üzemét a kanadai Halifaxban. 1999-ben az Európai Unió megakadályozta a Scania AB-vel való egyesülést.

A Volvo Group 2000-ben 6,45 milliárd dollárért eladta autóipari részlegét, a Volvo Car Corporationt a Ford Motor Company-nak, amely a Premier Automotive Groupba került a Jaguar, a Land Rover és az Aston Martin mellé. A Volvo mérnöki erőforrásait és alkatrészeit a Ford, a Land Rover és az Aston Martin különböző termékeiben használták fel, a második generációs Land Rover Freelander ugyanarra a platformra épült, mint a második generációs Volvo S80-as. A Volvo T5 benzinmotorját a Ford Focus ST és RS teljesítménymodellekben használták, a Volvo műholdas navigációs rendszerét pedig egyes Aston Martin Vanquish, DB9 és V8 Vantage modellekben alkalmazták.

A Ford 2010-ben eladta a Volvo Car Corporationt a kínai Geely Automobile-nak 1,8 milliárd dollárért, a Jaguar Land Rover 2008-as és az Aston Martin 2007-es eladása után.

A Renault Véhicules Industriels-t (amely a Mack Trucks-t tartalmazta, de a Renault Irisbusban lévő részesedését nem) 2001 januárjában adták el a Volvónak, a Volvo 2002-ben átnevezte Renault Trucks-ra. 19,9%-os részesedéssel (részvényekben és szavazati jogokban) a Renault az AB Volvo legnagyobb részvényese lett az üzlet részeként. A Renault 2010-re 21,7%-ra növelte részesedését.

Az AB Volvo 2006 folyamán 13%-os részesedést szerzett a japán UD Trucks (a korábbi Nissan Diesel) tehergépkocsi-gyártó vállalatban a Nissan Motor Co Ltd-től (a Renault-Nissan szövetség része), és ezzel a vállalat fő részvényesévé vált. A Volvo Csoport 2007-ben teljes mértékben tulajdonába vette a Nissan Diesel-t, hogy kiterjessze jelenlétét az ázsiai csendes-óceáni piacon.

A Renault 2010 októberében 3,02 milliárd euróért eladta az AB Volvo-ban lévő részesedésének 14,9%-át (amely a részvénytőke 14,9%-át és a szavazati jogok 3,8%-át teszi ki). Ezzel a részvényeladással a Renault a Volvo szavazati jogainak mintegy 17,5%-ával rendelkezett. A Renault 2012 decemberében 1,6 milliárd euróért eladta a fennmaradó részvényeit (amelyek a tranzakció idején a részvénytőke 6,5%-át és a szavazati jogok 17,2%-át tették ki), így a legnagyobb részvényes az Aktiebolaget Industrivärden svéd ipari befektetési csoport maradt, a részvénytőke 6,2%-ával és a szavazati jogok 18,7%-ával.”.

*Információk a Volvocars.com és a Wikipedia.org oldalról.

Latest

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris...

A kerttervezés menete

Amikor Ön eldöntötte, hogy profi kerttervezést szeretne, profi szakembertől,...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris...

A kerttervezés menete

Amikor Ön eldöntötte, hogy profi kerttervezést szeretne, profi szakembertől,...

Minél több fényt!

Ha Skandináviáról beszélünk, legtöbbünknek az északi fény, a hó,...
spot_imgspot_img

Töretlen a skandináv kanapék népszerűsége

A skandináv kanapék népszerűsége világszerte töretlen a nappalikban. A skandináv bútorokat a minimális dizájn, a semleges tónusok (bézs, szürke, fehér) és az egyszerűség jellemzi. Skandináv...

Kerti öntözőrendszer típusok

Az öntözőrendszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is csoda, hiszen számos előnnyel rendelkeznek. Nagy mértékben képesek megkönnyíteni a kertgondozást. Ha szeretne otthonába kerti...

A svéd mandulatorta népszerűségének titka

Az IKEA nevű svéd bútoráruházba általában nem a kulináris élvezetékért térünk be. Vagy talán mégis? Bizony nem csak kiváló minőségű bútorok és lakberendezési kiegészítők...